REGULAMIN OCENY Z ZACHOWANIA w Zespole Szkół Społecznych nr 3 STO w Krakowie
Na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 7.09.2004 r., rozporządzenia z dnia 8.09.2006 r. w sprawie warunków i trybu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. z 2006 nr 164, poz. 1154) oraz rozporządzenia MEN z dnia 30.04.2007 (Dz.U. nr 83 poz. 562 z późniejszymi zmianami)
Na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 20.08.2010 (Dz.U. nr 156, poz. 1046)
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Ocena z zachowania w klasach 1-3 nauczania zintegrowanego ma charakter opisowy.
- Ocenę z zachowania w szkole podstawowej w klasach 4-6 oraz gimnazjum ustala się według skali: wzorowe, bardzo dobre, poprawne, nieodpowiednie, naganne.
- Ocena z zachowania uwzględnia:
- funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
- respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych,
- ocenę z projektu edukacyjnego (dla uczniów gimnazjum).
- Ocenę z zachowania ustala się na podstawie liczby zgromadzonych punktów, w każdym z dwóch (dla uczniów szkoły podstawowej, klas 4-6) lub trzech (dla uczniów gimnazjum) obszarów oceniania.
- Ilość punktów przekładana jest na ocenę z zachowania. Każdy uczeń otrzymuje dwie (uczniowie szkoły podstawowej, klasy 4-6) lub trzy (uczniowie gimnazjum) oceny, z których wyciągana jest średnia jako ocena śródroczna lub końcoworoczną z zachowania.
- Ocenę z zachowania wystawia wychowawca klasy na podstawie uwag zgromadzonych w dzienniku szkolnym w porozumieniu z nauczycielami, opiekunami, itp.
- Ocena wystawiona przez wychowawcę jest ostateczna.
- Odwołanie od oceny jest rozpatrywane wyłącznie ze względów proceduralnych.
- Wychowawca klasy wystawia oceny cząstkowe z zachowania przed każdym zebraniem z rodzicami oraz na miesiąc przed klasyfikacją końcoworoczną.
POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
- Ustala się następujące przedziały punktowe dla poszczególnych ocen z zachowania, w każdym z wymienionych wyżej obszarów:
- wzorowe 50 pkt i więcej
- bardzo dobre od 49 do 25 pkt
- dobre od 24 do 0 pkt
- poprawne od -1 do -25 pkt
- nieodpowiednie od -26 do -50 pkt
- naganne od -51 pkt i mniej
- Na początku semestru uczeń startuje z zerową ilością punktów, zdobywając punkty dodatnie za działania określane jako zachowanie pozytywne oraz punkty ujemne, kiedy prezentuje zachowanie określane jako negatywne.
- Punkty przeliczane są na oceny z zachowania w dwóch lub trzech obszarach, a ich średnia stanowi ocenę śródoczną lub końcoworoczną z zachowania.
TRYB ODWOŁANIA OD OCENY Z ZACHOWANIA
W przypadku stwierdzenia, że śródroczna lub końcoworoczna ocena z zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, uczeń ma prawo odwołania się do dyrektora szkoły w terminie 5 dni od czasu powiadomienia o otrzymanej ocenie. Odwołanie w formie pisemnej winno zawierać umotywowanie wniosku.
Dyrektor szkoły powołuje komisję, która ustala ocenę z zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów.