12 648-56-37 533 440 270 ssp3@poczta.onet.pl

Regulamin oceny zachowania

REGULAMIN OCENY Z ZACHOWANIA w Zespole Szkół Społecznych nr 3 STO w Krakowie

Na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 7.09.2004 r., rozporządzenia z dnia 8.09.2006 r. w sprawie warunków i trybu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. z 2006 nr 164, poz. 1154) oraz rozporządzenia MEN z dnia 30.04.2007 (Dz.U. nr 83 poz. 562 z późniejszymi zmianami)

Na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 20.08.2010 (Dz.U. nr 156, poz. 1046)

POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Ocena z zachowania w klasach 1-3 nauczania zintegrowanego ma charakter opisowy.
  2. Ocenę z zachowania w szkole podstawowej w klasach 4-6 oraz gimnazjum ustala się według skali: wzorowe, bardzo dobre, poprawne, nieodpowiednie, naganne.
  3. Ocena z zachowania uwzględnia:
    • funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
    • respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych,
    • ocenę z projektu edukacyjnego (dla uczniów gimnazjum).
  4. Ocenę z zachowania ustala się na podstawie liczby zgromadzonych punktów, w każdym z dwóch (dla uczniów szkoły podstawowej, klas 4-6) lub trzech (dla uczniów gimnazjum) obszarów oceniania.
  5. Ilość punktów przekładana jest na ocenę z zachowania. Każdy uczeń otrzymuje dwie (uczniowie szkoły podstawowej, klasy 4-6) lub trzy (uczniowie gimnazjum) oceny, z których wyciągana jest średnia jako ocena śródroczna lub końcoworoczną z zachowania.
  6. Ocenę z zachowania wystawia wychowawca klasy na podstawie uwag zgromadzonych w dzienniku szkolnym w porozumieniu z nauczycielami, opiekunami, itp.
  7. Ocena wystawiona przez wychowawcę jest ostateczna.
  8. Odwołanie od oceny jest rozpatrywane wyłącznie ze względów proceduralnych.
  9. Wychowawca klasy wystawia oceny cząstkowe z zachowania przed każdym zebraniem z rodzicami oraz na miesiąc przed klasyfikacją końcoworoczną.

 

POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
  1. Ustala się następujące przedziały punktowe dla poszczególnych ocen z zachowania, w każdym z wymienionych wyżej obszarów:
    • wzorowe 50 pkt i więcej
    • bardzo dobre od 49 do 25 pkt
    • dobre od 24 do 0 pkt
    • poprawne od -1 do -25 pkt
    • nieodpowiednie od -26 do -50 pkt
    • naganne od -51 pkt i mniej
  2. Na początku semestru uczeń startuje z zerową ilością punktów, zdobywając punkty dodatnie za działania określane jako zachowanie pozytywne oraz punkty ujemne, kiedy prezentuje zachowanie określane jako negatywne.
  3. Punkty przeliczane są na oceny z zachowania w dwóch lub trzech obszarach, a ich średnia stanowi ocenę śródoczną lub końcoworoczną z zachowania.

 

TRYB ODWOŁANIA OD OCENY Z ZACHOWANIA

W przypadku stwierdzenia, że śródroczna lub końcoworoczna ocena z zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, uczeń ma prawo odwołania się do dyrektora szkoły w terminie 5 dni od czasu powiadomienia o otrzymanej ocenie. Odwołanie w formie pisemnej winno zawierać umotywowanie wniosku.

Dyrektor szkoły powołuje komisję, która ustala ocenę z zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów.

FUNKCJONOWANIE UCZNIA W ŚRODOWISKU SZKOLNYM, ROZWÓJ UZDOLNIEŃ I ZAINTERESOWAŃ

Zachowania pozytywne

Aktywność Zachowanie Pkt dodatnie
Aktywność społeczna Uczeń angażuje się w akcje charytatywne organizowane przez szkołę i inne instytucje Każdorazowo 0-5 pkt wych. na wniosek organizatora
Działania charytatywne Uczeń inicjuje i przeprowadza działania charytatywne na terenie szkoły lub poza nią Każdorazowo 0-5 pkt wych. na wniosek organizatora
Pomoc koleżeńska w nauce Uczeń chętnie podejmuje pomoc koleżeńską w nauce i wywiązuje się z niej Każdorazowo 0-10 pkt wych. na wniosek uczniów
Pełnienie funkcji w szkole lub klasie Uczeń pełni aktywnie funkcję w samorządzie uczniowskim Każdorazowo 0-10 pkt wych. na wniosek organizatora
Inne działania społeczne Uczeń inicjuje lub uczestniczy w innych działaniach społecznych szkolnych lub pozaszkolnych Każdorazowo 0-5 pkt wych. na wniosek organizatora

Zachowania negatywne

Aktywność Zachowanie Pkt ujemne
Aktywność społeczna Uczeń nie wykazuje żadnej aktywności społecznej Za semestr 5 pkt wychowawca w porozumieniu z organizatorem lub uczniami

RESPEKTOWANIE ZASAD WSPÓŁŻYCIA SPOŁECZNEGO I OGÓLNIE PRZYJĘTYCH NORM ETYCZNYCH

Zachowania pozytywne

Aktywność Zachowanie Pkt dodatnie
Aktywność społeczna Uczeń angażuje się w akcje charytatywne organizowane przez szkołę i inne instytucje Każdorazowo 0-5 pkt wych. na wniosek organizatora
Działania charytatywne Uczeń inicjuje i przeprowadza działania charytatywne na terenie szkoły lub poza nią Każdorazowo 0-5 pkt wych. na wniosek organizatora
Pomoc koleżeńska w nauce Uczeń chętnie podejmuje pomoc koleżeńską w nauce i wywiązuje się z niej Każdorazowo 0-10 pkt wych. na wniosek uczniów
Pełnienie funkcji w szkole lub klasie Uczeń pełni aktywnie funkcję w samorządzie uczniowskim Każdorazowo 0-10 pkt wych. na wniosek organizatora
Inne działania społeczne Uczeń inicjuje lub uczestniczy w innych działaniach społecznych szkolnych lub pozaszkolnych Każdorazowo 0-5 pkt wych. na wniosek organizatora

Zachowania negatywne

Aktywność Zachowanie Pkt ujemne
Aktywność społeczna Uczeń nie wykazuje żadnej aktywności społecznej Za semestr 5 pkt wychowawca w porozumieniu z organizatorem lub uczniami

PROJEKT EDUKACYJNY

Ocena z projektu edukacyjnego wystawiana jest zgodnie z regulaminem projektu.