12 648-56-37 ssp3@poczta.onet.pl

Projekt edukacyjny

Projekt edukacyjny
20
maja

Kilka lat temu Ministerstwo wdrożyło  w gimnazjum obowiązek realizacji projektu edukacyjnego. Ma on na celu nabycie umiejętności pracy w zespole,  samodzielnego myślenia, poszukiwania, tworzenia.
W naszym Gimnazjum proces ten dokonuje się w klasie drugiej. I tak,  20 maja, w środę   Uczniowie zaprezentowali  w formie kilkudziesięciominutowych  wystąpień efekty swojej kilkumiesięcznej  pracy. Z dużym sukcesem!! Cieszy nas fakt, że konieczność przerodziła się w pasję i intelektualną przygodę.   Jak co roku, uwagę zwróciło ogromne zróżnicowanie  tematów oraz formy działań i ich prezentacji.
Tak więc Kuba Chowaniak, Mikołaj Gryzło, Mikołaj Harasimowicz oraz Michał Tyrka opracowali, pod opieką pani Alicji Straczyńskiej – Błach, projekt  pt.”Doświadczalna weryfikacji prawdziwości reklam”.
„A brie history of York” – tak brzmiał temat pracy Oli Kotuły, Weroniki Jurczak i Inez Przeniosło, których działania koordynowała pani Magdalena  Nadstawek.
Dwa projekty humanistyczne nadzorowała pani Grażyna Domalik. Emilka Paleta i Dominika Sokołowska zaprezentowały wyniki swych poszukiwań w związku z  tematem: „Horror i thriller na tle teorii i historii kina” .
Z kolei Maciek Malik I Arkadiusz Skrzypek wykazali się efektami działań dotyczących „Kryminału jako odmiany gatunku literackiego”.
Pod czujnym okiem pana Tomasz Książka powstały dwa projekty. Mateusz Kaliński, Oskar Cybula i Michał Prucia” zajmowali się „Wpływem mediów  społecznościowych na ludzi”.
Konrad Kaleta, Sebastian Maciaś i Kacper Surdziel  pracowali nad tematem „Broń pancerna II wojny światowej”.
Widownia złożona z dyrekcji, opiekunów projektów, uczniów innych klas – przysłuchiwała się wystąpieniom, które miały charakter tyleż uroczysty (galowe  stroje, podniosły nastrój), co żartobliwy (happeningi, zabawy z publicznością). Forma prezentacji projektów oscylowała pomiędzy wykładem, prezentacją  multimedialną, sondą, pokazem filmów, inscenizacją, quizem itd.
Efekt prac zostanie uwzględniony w ocenach z zachowania oraz ewentualnie będzie miał wpływ na ocenę z danego przedmiotu.
Gratulujemy Uczniom Klasy II.