12 648-56-37 533 440 270 ssp3@poczta.onet.pl

Jesień pod Babią Górą

wrzesień

Jedną z uświęconych tradycji naszej szkoły jest jesienna, najczęściej dwudniowa, wycieczka. Skoro dwudniowa to zazwyczaj wybieramy się gdzieś niedaleko. Tak było i tym razem – pojechaliśmy do Zawoi. Wyjazd był udany, szkoda tylko, że pogoda nie dopisała. Zrobiło się zimno i padał przelotny deszcz, ale kilka, a może kilkanaście, lat temu było jeszcze gorzej. W czasie dwudniowego wyjazdu do Szczawnicy spadł …. śnieg! Ale dość dygresji. Oddajmy głos naszemu szkolnemu reporterowi z klasy VI – Kubie Prokopowi, który opowie o szczegółach wyjazdu i swoich wrażeniach.

19 września wyjechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Zawoi. O ósmej wyruszyliśmy w długą i przyjemną podróż, której pierwszym celem było Muzeum Drewnianej Zabawki Ludowej. Tam dowiedzieliśmy się, jak kiedyś robiono zabawki. Potem pojechaliśmy do Babiogórskiego Parku Narodowego. Dowiedzieliśmy się, jakie zwierzęta żyją w tym miejscu, jaka temperatura panuje i odświeżyliśmy naszą wiedzę o piętrach roślinności. Następnie dotarliśmy do ośrodka wypoczynkowego, w którym zjedliśmy pyszny obiad. Potem była dyskoteka. Niestety nie dało się tańczyć, ponieważ wszędzie biegały małe dzieci – nasze koleżanki i koledzy z młodszych klas. Następnego dnia wzięliśmy udział w zajęciach sportowo-rekreacyjnych. Po nich wyjechaliśmy do Orawskiego Parku Etnograficznego w Zubrzycy Górnej, gdzie dowiedzieliśmy się, jak robiło się tkaninę z lnu, i zwiedziliśmy kilka starych domów. O szesnastej wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa, a tam czekali na nas stęsknieni rodzice.