12 648-56-37 533 440 270 ssp3@poczta.onet.pl

Z wizytą w Anglii

październik

W dniach 22 – 29 października uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum przebywali w szkole Kingswood w Ashford w hrabstwie Kent. Obok zajęć z języka angielskiego z miejscowymi nauczycielami poznawaliśmy miejsca związane z kulturą i historią Wielkiej Brytanii. Zwiedziliśmy Londyn i słynną katedrę w Carterbury. Nie zabrakło również zajęć ruchowych i kreatywnych. Wrażeń było co niemiara i tydzień w Anglii minął bardzo szybko.

Oto dziennik, który w czasie wyjazdu prowadziły Ala Daczewska, Julka Lipniak i Zuzia Malinowska z klasy VI.

Dzień 1

Najciekawsze wydarzenie tego dnia to podróż samolotem, ponieważ nie leciałyśmy od dawna. Później był spacer po Ashword, podczas którego dowiedziałyśmy się różnych interesujących wiadomości o Wielkiej Brytanii na przykład, że autobusy są dwupiętrowe i czerwone, a przystanki odwrócone tyłem do ulicy.

Dzień 2

W tym dniu była zaplanowana wycieczka do Londynu, która okazała się bardzo ciekawa. Płynęliśmy statkiem po Tamizie, po drodze zwiedzaliśmy różne ciekawe zabytki, ale naszym zdaniem najciekawszymi punktami wycieczki był Big Ben, London Bridge oraz Buckingham Palace.

Dzień 3

Po śniadaniu zaplanowane była szermierka, która była ciekawa, ale wcale nie najlepsza z całego dnia. Najbardziej fascynujące okazało się schodzenie po ścianie. Później mieliśmy zajęcia z angielskiego, które były naprawdę interesujące. Podobne odbywały się każdego dnia.

Dzień 4

Przed południem mieliśmy zajęcia, w czasie których próbowaliśmy zapamiętać różne trudne rymowanki po angielsku. Było to bardzo ciekawe, ale nikomu z grupy nie udało się perfekcyjnie wymówić ani jednej rymowanki. Potem odbyły się zabawy sportowe w hali.

Dzień 5

Na ten dzień była zaplanowana wycieczka do Canterbury. Zwiedziliśmy katedrę a później poszliśmy na zakupy. Większość osób z naszej grupy udała się do Primarku i Hardysa (sklep ze słodyczami).

Dzień 6

Najpierw robiliśmy tunel z papieru dla małej szklanej kuleczki. Wygrywała ta grupa, która wykonała najdłuższy. Późnej był Nightline, czyli przechodzenie toru przeszkód z opaskami na oczach. Na koniec wspinaliśmy się po Drabinie Jakuba, na której szczeble były coraz bardziej oddalone od siebie.

Dzień 7

Na początku była gra orientacyjna, w czasie której musieliśmy odnaleźć punkty na mapie. Potem odbyły się zawody łucznicze, które nam się bardzo podobały. Na koniec najciekawsza atrakcja dnia – wspinanie się na równoważnię.

Dzień 8

Na początku braliśmy udział w Team Tech. Musieliśmy z różnych klocków zbudować największą wieżę. W tej konkurencji wygrała nasza drużyna. Ostatnią najciekawszą atrakcją wyjazdu był 3G Swing, czyli gigantyczna huśtawka, na której wszyscy krzyczeli z wrażenia. Niestety na autobus, który miał nas zawieźć na lotnisko, czekaliśmy półtorej godziny, ale na szczęście wszystko skończyło się dobrze i wróciliśmy do domu.

Naszym zdaniem ten wyjazd był bardzo interesujący, nauczyłyśmy się dużo angielskiego i poznałyśmy bardzo ciekawe osoby. Jedynie jedzenie niezbyt nam smakowało. W wyjeździe brały udział szkoły STO z Katowic, Poznania, Krakowa, Kielc i Starachowic .