12 648-56-37 ssp3@poczta.onet.pl

Sprawozdanie z wycieczki na zieloną szkołę.

czerwca

W dniu 6 maja 2019 roku część uczniów naszej szkoły wyjechała na wycieczkę do Wiednia, Salzburga i Bawarii. Z naszej klasy VII w wyjeździe brało udział osiem osób. Główną atrakcją miało być zwiedzanie zamków króla Ludwika II Bawarskiego, zwanego Ludwikiem Szalonym.

Pierwszego dnia, po kilku godzinach podróży autokarem zatrzymaliśmy się w Wiedniu. Zwiedzaliśmy stare miasto i podziwialiśmy piękną architekturę katedry św. Szczepana, rezydencję Habsburgów oraz sławną operę wiedeńską.

Drugiego dnia udaliśmy się do Salzburga. To również malownicze miasto z pięknymi budynkami podobne w charakterze do Wiednia, lecz nieco mniejsze. Tam zobaczyliśmy między innymi dom Mozarta.

Trzeci dzień był inny niż dwa poprzednie. Pojechaliśmy do Berchtesgaden miasta u stóp Alp i poszliśmy na spacer w góry. Dzień był słoneczny, a krajobrazy przepiękne. Następnie wyruszyliśmy do Monachium, stolicy Bawarii na nocleg.

Czwartego dnia zwiedzaliśmy to miasto. Zobaczyliśmy Pałac Nymphenburg, gdzie urodził się Ludwik II, Park Olimpijski oraz Muzeum BMW, które wzbudziło szczere zainteresowanie męskiej części uczestników wycieczki.

Piątego dnia oglądaliśmy najsłynniejsze zamki Ludwika Bawarskiego. Hohenchwangeu, bajkowy zamek Neuschwanstein i Linderhof.

Ostatni dzień, szósty, był również ciekawy jak poprzednie. Pływaliśmy statkiem po jeziorze Chiemsee, zwanym morzem Bawarii. Odwiedziliśmy tam Wyspę Mężczyzn, na której znajdował się dawny klasztor oraz pałac inspirowany Wersalem, wybudowany z rozkazu Ludwika. Na drugiej wyspie – Wyspie Kobiet znajduje się klasztor Benedyktynek. Niestety było pochmurnie i deszczowo i wszyscy przemokliśmy.

Po obiadokolacji wyruszyliśmy w drogę powrotną i o godzinie czwartej nad ranem dotarliśmy do Krakowa.

Wycieczka okazała się bardzo ciekawa. Zobaczyliśmy wspaniałe budowle i malownicze krajobrazy. Dla mnie była to najciekawsza zielona szkoła.